søndag 15. juni 2014

Søndag

Søndag er en sånn ikke-gjøre-en-ting-dag. De fleste er slitne etter nattens eskapader, man har kanskje noen siste ting å ta seg av før uken begynner igjen etc. Har forsåvidt hatt en slik ikke-gjøre-en-ting-helg også. Egentlig har jeg et ikke-gjøre-en-ting-liv, smud. sykt smud. 

Har gjort litt da, må gi meg selv kudos der. har nemlig jobbet masse i hagen sammen med min mor. 
Vi har plantet noen rosebusker, båret noen steinheller, klippet masse gress, luket masse brennesle og jeg har for det meste vannet gress og planter. Jeg liker å vanne, spesielt med vannslangen. Man kan vri på hodet på den dingsen også kommer det sånn hard stråle som flyr langt av gårde og lander som regn på plenen. Eller så kan jeg vri enda et hakk til og vannet kommer ut som en vifte som sprer seg. Jeg lekte med hageslangen vår i 40 minutter. Gresset skal ikke tørste, sa jeg, og spant som en ballerina med vannstrålen i rett vinkel før vanndråper dalte i en ring om føttene mine. Regnbue



Kjøpt meg flere levende planter, og noen falske. Ekte kaktuser fungerer dårlig når man har en pusekatt som klatrer rundt. Grønne er de, så spiller ingen rolle. Også kjøpte vi bøker på norli, blandt annet Beatles. Beatles skal leses i sommer.
Videre i dag skal jeg henge ut hengekøya vår, og lese mer Skram. Jeg må også skru opp en hylle til å ha bøkene mine på, det er ikke plass til dem på skrivebordet mitt, og de irriterer meg når de står der. 

Oh well

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:) :) :) :) :)