fredag 13. juni 2014

Ingenting skumlere.

shit, jeg er 16.
16 og et halvt for å være skrekkelig brutal.
det kjennes som 2 uker siden jeg fylte 16, det kjennes som 3 uker siden jeg begynte min tid på oslo private gymnasium med et mål om å ikke avstøte alle rundt meg enda en gang.
nå er jeg ferdig i førsteklasse om nøyaktig en uke, og ting har vært ok. ok er et fint adjektiv. det beskriver alt fra middels dårlig til meget fint, og i dette tilfellet det midt i mellom.

jeg vil ikke fylle 18. det er jeg ganske alene om.
ingenting forandres til det bedre. ikke i mine øyne.
alkohol får du tak i uansett, bil - greit nok, men ingen milepæl, russetiden er jeg ikke den riktig store tilhengeren av.  du må på en måte vite hva du skal. i barnehagen handlet det om du ville tegne en hund eller en jente med en rosa trekant til kjole. nå handler det om du vil leve drømmen som kunstner med 30 kroner å leve på i uken, eller om du vil utdanne deg i x år og bli noe "ordentlig"

jeg vil ikke
shit.

4 kommentarer:

  1. Wow, dette vare herlig å lese, fordi jeg kjenner meg så veldig igjen! Jeg er ferdig med første klasse om en uke, og syns året har vært helt OK. Jeg kan ikke si det har vært dritbra, men heller ikke dritdårlig. Synes vgs er sånn mindt på treet og likte ungdomsskolen mye bedre, men dette året har vært helt ok. Også det å fylle 18 da. Jeg vil ikke fylle 18. Jeg vil være barn og uskyldig og lykkelig uvitende og uten så mye press mye lenger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra du likte det :-)
      Vi får bare leve akkurat nå og ikke tenke på at det kommer en dag der vi er voksne, ellerno ;)

      klem v

      Slett
  2. Kjenner meg så inderlig godt igjen. De to siste setningene beskriver problemstillingen jeg lever med nå for tiden helt perfekt. Jeg er 19 og halvt nesten på prikken, fyller 20 i januar. Jeg skal liksom vite akkurat hva jeg vil med livet, og det er meningen at jeg skal vite det NÅ. Nei æsj, jeg vil ikke jeg heller.

    SvarSlett
    Svar
    1. Som min mor på 45 år alltid forteller meg når jeg begraver ansiktet mitt i fanget hennes og hulker frem et "jeg er ikke klar!"; Se på meg, jeg er fem og førr og vet enda ikke hva jeg vil.

      Det blir nå folk av oss alle mann.

      Slett

:) :) :) :) :)