torsdag 19. juni 2014

Rødvin i plastkopp



Farvel-så-lenge-fest med klassen.

Vi grillet, snakket, drakk, lo og danset.
Vi løp barfott over gressplenen med røde kopper i hendene og grønske på knærne
Hoppet himmelhøyt på trampolinen og strakte hendene i været for å stikke hull på skyene

Sigarettrøyk i håret, rødvin i plastkopp

Vi hørte på Alt-J og jeg spilte soundtracket til Oslo, 31. august hele kvelden
Han ene som alltid drikker for mye måtte bindes til solsengen så han ikke skulle falle i vannet
Vi rodde ut på tjernet, slang føttene over ripa og sang så høyt vi bare maktet.
Vi sang Idyll mens vannliljer samlet seg rundt båten som duvet så rolig.
Vi lå på gresset, drakk sprit og fortalte historier om skyene.

Røvin i håret, sigarettstump i plastkopp.

Så kom han ene jeg syns er ekstra spennende, han jeg møtte i en bursdag.
Siden da hadde vi bristet hverandres hjerter en smule, men armene hans om skuldrene mine gjorde alt så mye bedre.
Vi satt på verandaen og snakket, klemte.
Klokken slo tolv og de som ikke skulle sove der måtte rekke siste båt tilbake til oslo.
Vi andre spilte kort og sang enda litt høyere .
Det begynte å mørkne, så jeg og han som er så spennende tok båten ut på tjernet. Vekk fra de andre, forbi den lille øya som ga etter for vinden og drev bortover i sakte film.
Fingrene mine strøk over vannflaten.

Er det innafor å bade?
Det er veldig innafor.


Jeg tok av meg genseren, lot shortsen bli, og så hoppet vi.

Sigarettrøyk i håret, rødvin i plastkopp
Bare føtter på gressplen, gresstrå i håret
husker i trærne, humler på støvbærere
kyss blandt vannliljer, kortspill på verandaen

en av de finere kveldene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:) :) :) :) :)