torsdag 12. juni 2014

Eksamen

Kommer opp i muntlig i morgen.
Så lenge det ikke er naturfag eller matte eller geografi eller samfunnsfag eller engelsk er det greit.
Med andre ord, så lenge jeg slipper er det greit. Men om jeg må opp så vil jeg helst opp i samfunnsfag eller engelsk.
Engelsk helst.
Jeg skal be, sånn for meg selv.

Jeg er veldig sikker på at jeg ikke kommer opp i matte, for læreren vår satte oss i gang med logistikkkonkurranse der man skal flytte på x-antall fyrstikker for å få x antall trekanter eller kvadrater. I det han sa "del dere selv inn i fire lag" begynte pulsen å stige for alvor. Hjertebank, svette og tunnelsyn inngår også i inndeling av grupper på eget initiativ. Forferdelig prosedyre som går over kun 3 minutter med innslag av ekstrem usikkerhet og tvil på egen identitet og ståsted i den sosiale omgangskrets. Heldigvis overlevde jeg dagens seleksjon uten å bli stående alene som en forvirret geitekilling på crack, og laget mitt vant overlegent.
Dagens høydepunkt der, med den gjeveste premien der finnes; en twistpose. Ingen liker aprikossjokoladen, som er min favoritt. Fulltreff.




Det har forsåvidt også gått latterlig dårlig på skolen i år. Ikke satt opp mot alle andre på alle mulige andre skoler, men satt opp mot mine tidligere karakterer. For man konkurrerer jo aldri mot noen andre enn seg selv :PPppPp
(Advarsel: Negativitet og sutring forut) Enda en ting ved ungdommen jeg går i klasse med som virkelig tirrer sinnet er deres evige streben etter å være bedre enn sin sidemann. Greit nok det. "Slikt skapes det vinnere av" , men når du stadig får slengt "hva fikk du???" i ansiktet etter atter en prøve som gikk åt helvete, for så å høre "HAH!" like derpå... Det bare løfter humøret til nye høyder.

aaah skole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:) :) :) :) :)