mandag 9. juni 2014

Det lukter sommer



Dagen i dag har vært strålende. Har gjort masse ting jeg liker å gjøre, som å sove i bilen, ligge på trampolinen eller i gresset, spise is og høre på Joan Osborne og Family of the year. Solen gjør godt på vinterstive ledd, og jeg kan drikke masse cola på boks uten at mamma hever så mye som et øyebryn. Solkremen lukter sommer, og bringer tilbake minner av lune vinder med dråper av saltvann og en sprengrød sol over havet. Mye mulig at sanger kan bringe minnene tilbake, men lukt bringer klare bilder, stemninger, ansikter, lattere og smaker tilbake på en helt annen måte. Strålende.

Helgen generelt har også vært utmerket. Hytta, søvn, mat, familie, film, fester jeg gikk glipp av som jeg ikke bryr meg så mye om etc. Har beiset hytta på fjellet med fetter og onkel og tante jeg ser så alt for sjeldent, spist god middag ute i solen, sovet litt for lite før midnatt og litt for mye etter 8 om morgenen, hørt på musikk og gått i skitne malerklær.
Favorittsted
Dessuten er skolen snart ferdig, og jeg har sånn halvveis kommet meg helskinnet gjennom årets siste innspurt med prøver og vurderinger. Nå gjenstår bare å se om jeg kommer opp i muntlig, så er det ferie.
I ferien skal jeg forsåvidt til Spania, til barndomshotellet mitt i Benidorm i en uke og gå gjennom de trange, vakre gatene i Villajoyosa igjen.

En av de ikke så fine gatene i gamlebyen

Skal masse annet også, men viktigst av alt skal jeg drikke vin med farmor, snakke om krigen og verdiene i livet og kjærlighet og mennesker og jeg skal lære så ufattelig mye av farmor. Jeg skal ligge under store løvtrær i store parker for meg selv med en bok og jeg skal male mer enn jeg pleier og jeg skal finne masse ny musikk.

Sommeren blir hvertfall flott og fantastisk.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:) :) :) :) :)