torsdag 22. januar 2015

Alene men lykkelig, eller lykkelig fordi alene

I morgen har jeg bestemt meg for at jeg skal være veldig lykkelig, jeg skal være veldig lykkelig fordi jeg skal være helt alene for første gang på veldig lenge. Jeg er jo alene ganske ofte, i ogforseg, men jeg har aldri fått være hjemme alene en hel kveld og en hel natt før. Men denne fredagen er jeg alene, og jeg skal gjøre alt jeg ikke kan gjøre når mamma og pappa sitter ute i stuen på hver sin pc, jeg skal gjøre alt jeg bare kan gjøre når jeg bare er meg.

Jeg skal spille musikk på alle høytalerne i huset, jeg skal drikke en flaske vin av de fine glassene i skapet i stuen. Jeg skal spille jazz og danse til In a Sentimental Mood av John Coltrane i undertøyet med et halvfullt vinglass i den ene hånden. Når klokken nærmer seg morgentimene skal jeg dra frem lerret og pensler og kanskje tilogmed skape noe. Kanskje, om jeg orker. Vi får se. Bra blir det hvertfall. Veldig bra.










2 kommentarer:

  1. Fint! <3 Å ha et helt sted for seg selv er noe av det beste som fins. Hun jeg deler leilighet med har dratt bort for helgen, så nå synger jeg høyt til musikk imens jeg lager mat etc. Best thing ever.

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg veldig til å steke wok på kjøkkenet med en vinflaske, stearinlys og høy musikk og lysene dimmet, det fins lite som er bedre enn å slippe å ta stilling til andre mennesker

      Slett

:) :) :) :) :)