søndag 24. august 2014

Universets refleksjoner skvupler mot nattehimmel





I havet, i horisonten, der alt møtes, 
der alt smelter sammen
i nattehimmel og nattens druknede sorger

Der ligger jeg

Avkledd, flettet inn i universets refleksjoner
duvende gjennom stjernemaleriet 
Skjelvende av overvelmende smerte 
fra kreasjonens eksplosjoner og destruksjonens hammerslag
med hendene for ørene og en hel livshistorie på brystet 
trekker dragsuget meg nedover
og jeg lukker øynene 
skriker, bare luft
løfter jeg hendene fra ørene 
skyller bølgene over meg på ny
uten stans, uten nåde
velter over meg med grusom tyngde, 
trykker meg ned i dypet, trekker meg opp igjen 
slynger meg ned i evig mørke 
den lengste av de korteste evighetene
mellom dagene før du møter din neste
og dagene mens du venter på at livet i krukken i vinduskarmen 
skal spire 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:) :) :) :) :)